20. desember 2010

Winter base!


Nå som det er vinter og kaldt, har huden andre behov enn den har om sommeren. Her er min vinterbase:
-Starter selvfølgelig med en nyrenset hud. Det er viktig å rense huden både morgen og kveld!
Kveld; for å vaske bort smuss og skitt som har samlet seg gjennom en hel dag, mye forrurensing og bakterier som samles opp i ansiktet! Og selvfølgelig for å fjerne sminka, så huden blir skinnende ren.
Morgen; for å vaske bort talg og svette som har samlet seg gjennom natta. Kroppen skiller ut avfallsstoffer gjennom porene mens vi sover, og dette er viktig å få bort om morgenen!
Renser du huden med rens tilpasset din egen hud både morgen og kveld, har du et godt grunnlag for en strålende hud!:)
Jeg har blandingshud, (blank t-sone, tørr rundt øynene, ellers normal), og har etter myeKursiv prøving og feiling funnet produkter som passer for meg. Rens: Mary Kay TimeWise® 3-in-1 Cleanser for combination/oily skin. Øyemakeup-rens: Make Up Store Eye Foam Remover. Ansiktskrem: A-Creme, den originale. Øyekrem: Make Up Store Firming Eye Cream. En til to ganger i uka peeler jeg ansiktet med Mary Kay Microdermabration set, for å fjerne døde hudceller og stimulere blodsirkulasjonen. Gir nytt liv til grå og livløs hud!:)

Så til neste step: (Klikk på bildet, for større)

1. Ansiktskrem og øyekrem: Se ovenfor.
2. Primer: Jeg bruker Too Faced Primed and Poreless face primer, men jeg har bestilt en ny fra Makeup Mekka, Pore Perfecting face primer, som skal være enda bedre!:) Den til Too Faced minimerer store porer, men jeg synes foundationen sklir av etter et par timer, og det er jo veldig motstridende for en primer! Jeg blir også blank i t-sonen av denne.. Så jeg krysser fingrene for at Makeup Mekka sin er bedre, og at sminka holder all day long!:) Review kommer!
Som øyeprimer bruker jeg Make Up Store sin Tinted Eye Primer. (Bruker denne før øyeskygger for at de skal sitte hele dagen, uten å stripe, og for en mer pigmentert farge).
3. Concealer: Jeg sverger til Make Up Store Cover All Mix, som er helt super! Den rødoransje dekker mørke ringer under øynene, den gule dekker over rødt, som nesevinger, kviser osv, mens den beige lysner opp. Jeg bruker en blanding av den rødoransje og den gule under øynene, da jeg har en del rødt i huden. Denne anbefales!:)
4. Foundation: Dette er virkelig en jungel for meg. Jeg aner ikke hvor mange foundation- og mineralpuddertyper jeg har testa ut, og jeg bytter stadig om til nye. Nå bruker jeg Make Up Store Matt Foundation i fargen Cream, som jeg er veldig fornøyd med. Make Up Store er virkelig de beste til å matche riktige hudtoner! Og det er superviktig når man skal velge foundation! Jeg påfører fondation med denne kosten, og litt mer fingrene rundt neseområdet. Denne kosten er jeg blitt utrolig glad i, gir et veldig jevnt resultat, helt super! Men uansett hvor bra en foundation er, så har de en tendens til å skli av huden min etter noen timer.. Det er dette jeg håper den nye primeren skal hjelpe mot. Da blir det helt flawless!;)
5. Pudder/fiksering: Jeg er egentlig ikke noe glad i å bruke løspudder oppå foundation, siden jeg syns det ødelegger noe av gløden i huden, og ofte blir maskete.. Men om jeg skal noe spesielt, så bruker jeg litt i t-sonen. Satser på at jeg slipper det med en god primer..;)

6. Solpudder/bronzer: Her bruker jeg faktisk en mineralfoundation. Make Up Store Wonder Powder i fargen Gobi. Legger den under kinnbeina, skrått oppover til tinningen og øverst på hver side av panna, som en "V" på skeiva..;) Dette markerer ansiktet, og mineralene gir en fin glød. Jeg liker veldig godt dette Wonder Powderet, det har kjempegod dekkevne og glød, men blir dessverre for blankt for meg om jeg skulle brukt det som foundation. Dette er pga at det inneholder Bismuth Oxychloride, som er et perlemor-pigment.. Skulle virkelig ønske de kunne lage et Wonder Powder med samme dekkevne, men uten dette stoffet. I mellomtida bruker jeg det mer enn gjerne som bronzer!:)
7. Blush/Rouge: Her bytter jeg på litt, men akkurat nå bruker jeg Make Up Store Blush Sugarpink, kjempefin farge! Det letteste er å smile mens man børster den på, for da ser man det høyeste punktet på kinna. Den skal legges skrått oppover, gjerne med en skråkost som denne. Tenk på hvor fargen sitter når du rødmer, eller får roser i kinna, det skal se naturlig ut..:)
8. Mascara: Jeg er vel en av de få som starter med mascara før alt annet, rett etter ansiktskremen er påført.. Det er fordi jeg søler noe helt sykt!..Haha..;) Så jeg påfører mascara i et godt lag, fjerner sølet med q-tips, så er jeg klar for concealer. Så påfører jeg heller et tynt lag etter øyeskyggen, uten å søle, for å få sterkere farge. Jeg bruker Make Up Store Long Lash Mascara, som er supergod!
9. Øyebryn: Er kjempeviktig for å ramme inn både øyne og ansikt! Jeg bruker Make Up Store Tribrow til å forme bryna og markere de litt mer. Tribrow har veldig fine og naturlige kalde farger. Påføres med en skråskjært kost, som denne.

Voila! Det var mye tekst, info og linker til hit og dit, men jeg håper at du kanskje kan finne noe du liker!:) Og husk, makeup er GØY!!;)

3 kommentarer:

Malene sa...

Kjempe fin blogg du har, den kommer jeg definitivt til å følge med på :)
Jeg også har brukt Mary Kay TimeWise i en periode (både rens og kremer), og var egentlig ganske fornøyd. Minuset var at huden min trengte mere fuktighet og at jeg leste at det inneholder parabener. Og jeg likte ikke det heller at ikke jeg kunne dra på en butikk eller nettbutikk for å kjøpe det, men hadde nok vært enklere om det var ei venninne som solgte det da :P

Jeg har veldig lyst å prøve Make Up Store sin Concealer. Den virker perfekt for meg som har mye rød i huden, mørke/blå renner rundt øyene og pigmentforandring. Yes, jeg har vært heldig her med alverdens farger i trynet :/ Men har ennå ikke klart å finne en Concealer som jeg synes gjør noe bra for meg. Så tror jeg må teste denne :P Jeg har aldri prøvd noe fra Make Up Store før, jeg veit rett og slett 0 om de produktene, og ser de aldri i tester.. Så da blir jeg litt skeptisk av meg :P

Du skriver om Øyebryn: Er kjempeviktig for å ramme inn både øyne og ansikt! Øyebrynene dine på bildene her er ihvertfall lekre :) Men jeg har ganske mørke øyebryn naturlig, ville du fortsatt brukt farge på de da? Jeg har bare gjort det litt, etter en plukke øyebryn gone wrong :P

Jeg liker veldig godt Smashbox Hi-Def Healthy Fx Foundation, og så pleier jeg å bruke Smashbox Halo Hydrating Perfecting powder over som fikserings pudder, og den ødelegger ikke gløden. Men hvis ikke man føler man trenger det er det jo ingen vits å kjøpe det, men jeg føler at det holder bedre på sminken og gjør at sminken er enklere å duse ut i hverandre :) Og så bruker jeg Primer fra Smashboks også først da. På meg holder dette hele dagen, og jeg har hatt samme problemene som deg.

Men her var det uansett litt jeg må teste ut jeg da :P
Men bare en siste ting :P Hvordan føler du Fuktighets sprayen fra Make Up Store er, kontra f.eks. GloMinerals eller Dermalogica, hvis du har prøvde noen av de.. Eller bare kontra andre, hvis du har noen erfaring med de da.. For denne er jo noe rimeligere enn de fleste andre, og jeg er avhengi av fuktighets spray. Men det trenger jo ikke å koste mere enn det må, hvis denne er like bra :D

Mina sa...

Malene:

Tusen takk, for hyggelig hilsen!:) Og veldig gøy med så utfyllende kommentar! Kjekt å kunne tipse hverandre!:)

Jeg bruker Mary Kay, fordi jeg solgte det tidligere, og har en del rens liggende..;) Men det er også fordi det er den jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har prøvd!:) Men jeg bruker kun rensen, for som ansiktskrem må jeg har mer fukt, men heller ikke for mye.. Og da er A-cremen her suveren for min blandingshud! Den pleier og gir nok fukt, enten du har fet, tørr eller normal hud.
Det med parabener har det jo vært masse om i media.. Det er, dessverre, parabener i det meste av hudpleie, t.o.m. Dermalogica som er et hudpleiermerke..!.. Så jeg velger å se litt bort ifra det. Det viktigste for meg er å finne produkter som passer for meg, og gjør de ikke det, så sier huden klart ifra..;)

Cover All Mixen er helt genial!! Jeg har mye røde felt i huden, særlig rundt nesa, haka og øynene, og det klarer "min gule venn" å skjule fint for meg!:) Det er denne jeg bruker meg, den oransje og beige er mer til korrigering..;)

Make Up Stores produkter er laget til Int. Make Up Center, europas største Makeup Artist skole-kjede, så dette er kjempegode og bra produkter jeg anbefler på det sterkeste!! Også får man veldig mye for pengene!:) De som jobber på MUS er også enten utdannet Makeup artister eller godt kursa, og det er et stort pluss!

Jeg farger mine øyebryn med permanent farge, så de har omtrent lik farge som skyggen jeg bruker, men ingen øyebryn er like.. Så jeg bruker Tribrow skyggene til å gjøre de så like hverandre som mulig, rette de opp, og gjøre de litt fyldigere:)

Tusen takk for tips om Smashbox-produktene, skal sjekke de ut!:) Alltid gøy å prøve noe nytt!

Jeg har kun testa Face Misten til MUS et par ganger, og synes den virker veldig god. Jeg har ikke så mye problemer med å bli stiv i maska eller tørr i huden, så derfor har jeg liksom ikke kjøpt den ennå.. Men jeg har flere venninner som skryter av den, og det er jo en bestselger, så den kjøpes nok i nærmeste framtid!;)

Har du også blogg, forresten?

God Jul!!:)

Mina sa...

Litt skrivefeil her og der, ser jeg.. Men du skjønner vel hva som skal stå..;)