26. januar 2011

Grrr!!


Igår måtte jeg bare prøve meg på en leopard-makeup! Har sett så mange varianter rundt omkring, og blitt så inspirert!:) Og det var jo superenkelt!
Startet med å markere bryna. Mørke og litt dyriske..;) Fryktelig irriterende med et skjevt øyebryn.. Men sånn er jeg skapt da..:)
Så tegnet jeg opp litt ujevne c'er, og halvsirkler med Cake Eyeliner black fra MUS. Den er jo helt super, og særlig til dette, da jeg bruker en syltynn pensel med litt vann på. Pass på at eyelineren får tørke før du lukker opp øynene..! Det glemte jeg litt, så det smitta av noen steder.. Pytt, pytt..;)
Deretter fylte jeg en liten "dært" med mørkebrun øyeskygge inni sirklene, og litt gullshimmer oppå der igjen, for effekt. Jeg valgte og ikke lage leopardmønster på hele lokket, så på den nederste delen har jeg lagt samme gull-/kobberskygge. Det er jo kjempekult med mønster hele veien, men siden mitt hadde begynt å smitte av, orket jeg ikke gjøre det om igjen..;)
Fullførte med Cake Eyeliner black langs vippekanten, og sort eyeliner på våtkanten. Et voila! Leopard Makeup!:)

5 kommentarer:

Silje sa...

Så kult!!!!! WOW! :D
Åsså er du så flink til å forklare!
Nå fikk jeg lyst til å gjøre noe "uten om det vanlige"! Takk for inspirasjon, Mina:*

Mina sa...

Tusen takk!!:)
Så bra å høre. Litt vanskelig dette med forklaring altså.. Godt jeg gjør meg forstått:)
Ja, gøy å gjøre noe litt annerledes! Hva med hjerter til Valentine? Hihi! <3 Tenkte på det, men da hadde det vel vært best med rød Cake, finnes det..?;)

Frøken Friken (Linda) sa...

Jeg dumpet over bloggen din nå;D Så utrolig flink du er;);) Digger oppsettet på siden også;) Jeg skal forresten teste ut Makeup Store sin matte foundation jeg også tror jeg;) Jeg så også dette tipset du fikk i kommentarfeltet om å bruke dual foundation over, og at du etterpå kjøpte den og likte det! Så takk for tips, det skal jeg jammen teste.. (meeen..inneholder foundationene talc? Jeg får kviser med en gang av det..så hjelper ikke at de er uten oljer og sånn hvis de alikevel inneholder talc..så vet du?) ;)
Jeg hadde akkurat samme erfaringer som deg med Make Up Mekka foundationene forresten. Den ene gjorde porene veldig synelige og den andre var bittelitt for mørk..hrmf..
Hvilken farge er det du har i Makeup Store matte forresten? Er det milk? Jeg har blitt matchet opp med Cream når jeg har vært hos dem før..hmmm..så vet ikke helt hva jeg skal gå for.. (skal sende mannen dit for å handle den for meg..hehe..)

Mina sa...

Tusen, tusen takk!!:) Så hyggelig!:)

Ja, matt foundation fra MUS er veldig bra! Jeg har fargen Cream, som passer perfekt! Den inneholder ikke talc tror jeg.. Finner ikke esken til den, men er ganske sikker på det. Dual foundation derimot inneholder talc. Det er jo for å suge opp talg og oljer fra huden, for å forhindre blankhet. Jeg liker disse to godt, men det er ennå ikke Perfect match.. Jeg har bestilt Shiseido sin Dual Balancing foundation nå, og håper det blir den siste foundationen jeg trenger å kjøpe..;)

Lykke til med sminkekjøpet!:)

Frøken Friken (Linda) sa...

Så bra at det var cream som passet deg best, for da vil det si at du og jeg er ganske like, så da kan jeg følge dine farger framover..hehe;D Blir spennende å lese hva du synes om Shiseido ;) Liker du den, så kjøper jeg samme farge om den matcher..