3. januar 2011

Test: Makeup Mekka Mineral Liquid Powder Foundation


Idag har jeg testa ut en av foundationprøvene jeg bestilte fra Makeup Mekka, Mineral Liguid Powder Foundation i fargen Linen.
Positivt:
-Bra fargematch!
-Lett og myk å jobbe med.
-Fin "fotofinish"
Negativt:
-Lite holdbar.
-Sklir på huden.
-Smitter lett av på klær o.l.
-Legger seg i og gjør porene mer synlige.
Så jeg er, dessverre, ikke fornøyd med denne.. Synd, for jeg hadde store forventninger til den. Jeg skal prøve den andre typen en av dagene også, men jeg tror nok den blir for blank for min blandingshud. Den er nok bedre for de med tørrere hud.
Jeg blir gal av dette foundationtullet! Men jeg gir meg ikke ennå.. Neste som skal testes er Smashbox High Definition Healthy Fx foundation og Shiseido Dual Balancing Foundation.
Inntil da holder jeg en god knapp på Make Up Store Matt Foundation.

2 kommentarer:

Silje sa...

Ikke lett det der med foundation! Om du vil prøve en "ting" til fra Make Up Store som gir matt hud uten å se for pudret ut: først legge et tynt lag med Liquid Foundation (gir fukt og fin dekkevne), så et lag av Dual Foundation (pudder-foundation) på toppen. Jeg synes det funker kjempebra! Bare å komme innom å teste =)

Mina sa...

Ah, kanskje jeg skal teste det da!:) Takk, for tipset! Jeg er jo egentlig veldig førnøyd med Matt foundation sånn ellers, men jeg blir så fort blank i t-sona, og da sklir den.. Jobber du kveld imorgen? Kanskje jeg kommer innom da!:)