24. mars 2011

Basic days..



Jeg er så dårlig på å ta bilder av makeuper for tida.. Skjerpings! Går mye i hverdagssminke om dagen, så jeg slang sammen en collage av produktene jeg bruker på en vanlig hverdag på jobb.
-Starter med primer fra Makeup Mekka, Pore Perfecting Face Primer. Super primer!
-Så er det tid for concealer. Først bruker jeg et tynt lag med den røde fra CoverAllMix fra Make Up Store under øynene, så en tynt lag med Absolutely Flawless concealer i fargen Perfect Nude fra TooFaced over det igjen. Da er mørke ringer bortevekk!;) Så går jeg over røde spots og nesevinger med den gule fra CoverAllMixen.
-Av foundation varierer jeg litt mellom Dual Balancing foundation fra Shiseido, Matt foundation fra Make Up Store og Corrective foundation fra Vichy/Dermablend. Akkurat nå går det mye i Dual Balancing fra Shiseido i fargen O40 Ochre. Legger den på med foundationkost 366 fra Make Up Store. Den er et must!!
-For å forhindre blankhet legger jeg Pureness Matifying pudderfoundation fra Shiseido i fargen 01 Light Ochre i t-sonen. Anbefales virkelig om man sliter med blankhet!!
-Så legger jeg solpudder fra GloMinerals i fargen Sunkissed rett under kinnbeina og i ytterkant av ansiktet for å markere ansiktsformen.
-Ser nå at jeg har glemt bilde av rougen min, Lust fra Make Up Store! Den legger jeg oppå kinnbeina, der man normalt får farge i kinna når man f.eks. rødmer. På meg er det der kinnbeina er bredest. Elsker fargen!
-For litt ekstra glød og highlight legger jeg Hightech Lighter fra Make Up Store i fargen Platina rett under brynet og ned på øverste del av kinnbeinet.
-Øyebryna formes med Tribrow fra Make Up Store.
-Vippene får farge og leeeengde av Extension mascara fra La Roche Posay, og våtkanten får et strøk med eyeliner Snowflake fra Make Up Store.
Vips! Ferdig "mala"!;)
Og sånn ellers drømmer jeg om sol, sommer og sydligere breddegrader!:)

1 kommentar:

sminkehimmelen sa...

Så lurt med et slikt innlegg. Det høres veldig fint og naturlig ut, selv om det er litt jobb ;)