10. mars 2011

How to do Eyebrows?




Tenkte jeg kunne vise hvordan jeg former øyebryna mine. Jeg har veldig lyse øyebryn naturlig, så jeg farger dem jevnlig med Depend Snabbfärgning i fargen Brunsort. Men hårveksten blir jo aldri helt jevn over helebrynet, og de er heller ikke like, så jeg bruker øyebrynsskygge for å få litt tykkelse og form på dem. Dette gjør også underverker ved å ramme inn ansiktet mer.
Jeg bruker den midterste skyggen i TriBrow og påfører med en skråskjært pensel som denne, begge fra MakeUpStore.

1. Start med rene bryn.
2. Påfør skygge med skråkosten fra der brynet begynner i overkant og opp til det høyeste punktet på brynet. Det høyeste punktet skal være rett opp fra pupillen når man kikker rett fram. Deretter drar jeg skyggen rett ut til ytterste delen av brynet. Husk at skyggen skal legges mørkest helt innerst der brynet er tykkest, ellers kan man fort se litt skjev og rar ut..;)
3. Tegn en loddrett strek med kosten fra øverste hjørnet til nederste hjørnet helt innerst. Dette åpner opp blikket og markerer brynet veldig bra.
4. Tegn en vannrett strek fra der forrige sluttet, i nederste hjørnet, og bort til der brynet begynner å skrå oppover. Aiai, dette var vanskelig å forklare..;)
5. Der forrige strek sluttet tegner du nå en skrå strek i kant med brynet opp til brynets høyeste punkt.
6. Fyll inn skygge i rammen du nå har laget. Finjuster litt her og der, til brynet ser rett og pent ut. Ferdig!:)

Veldig vanskelig å forklare, men jeg har tegnet opp noen streker i turkist også, så trykk på bildene for å få dem større.

That's how I do my eyebrows!;)

Ingen kommentarer: