29. januar 2009

Utfordringer og heklepledd:)

Jeg, som en god del andre her ute i Blogglandia, har fått to utfordinger de siste dagene. Den ene, fra Lima, går ut på å finne det 6. bildet i den 6. bildemappa, og legge det ut på bloggen. Her er mitt:) Det er av en mine yndlingsputer, og en hvit bambi jeg er veldig glad i. Den passer inn i interiøret året rundt. Så er det to bøker jeg synes er veeeldig fine! De heter Bare Te og Bare Sjokolade, og har nydelige bilder, farger og oppskrifter. Da jeg la ut dette bildet sist, fant jeg ut at det er Jeanette, med den fantastiske bloggen Fryd og Design som har laget layouten til disse bøkene. Verden er ikke stor! Den andre utfordringen, som er fra Kaspara, går ut på å legge ut bildet fra det 6. innlegget jeg la ut på bloggen. Litt morsomt at det faktisk ikke er et interiørbilde. Dette er fra en sopptur tidlig i høst.
Så holder jeg jo på med heklepleddet mitt da..:) Til nå har jeg 27 ferdige ruter. Har regnet ut at siden jeg skal ha et pledd som er ca 140x200cm stort, så må jeg ha ca 140 ruter. Så.. Bare 113 ruter igjen..;) Har en del halvferdige lapper da, for jeg hekler den innerste omgangen først på alle rutene, for å holde styr på at jeg ikke får noen som er like. Tror det nesten går opp..;) I'll keep up the good work!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mina brødbakerske
Så fantastisk at du baker og baker ostebrød!!!! Har jeg sagt at det er den oppskriften jeg er mest lykkelig for noensinne å ha funnet? Blir aldri lei av det!
Tror jeg må bake et i morgen jeg.
Lappeteppet ditt blir så fint, og jeg tror det blir lekkert og delikat med hvit kant ytterst.
Jeg har sittet med det teppet mitt med lilla ytterkant i kveld. Syr lapper sammen hele tiden. Nå er det et lite pledd, men det skal bli større. Da jeg hadde en liten pause i heklinga, måtte jeg prøve det. Var litt i frysing, og krøp under den lille lappen. Vel, det kjennes lovende ut.
Ha en god natt og en fin morgendag. Det er noe eget med fredag. Ungene elsker også fredag og tanken på to fridager. De vil gjerne diskutere hva slags mat vi skal spise i helgen osv. livsnytere som de er.
Klem fra kaspara

Minmill sa...

Så fine farger du har på lappene du lager. 113 stk. lapper igjen er jo endel da. :) Det er jo bra å ha noen å henge fingrene i. Ønsker deg en god helg.

Jorunn sa...

Mmmm ostebrød høres spennende ut! oppskriften printes herved ut og tas med hjem :)
Den puta di er bare fantastisk!!! Hvor har du fått tak i den?
Herlig hekleteppe! Nå MÅ jeg få bestemor til å lære med å hekle sånne ruter!!
Ha ei fortryllende god helg!
Klem

Jorunn sa...

Hei igjen Mina,

De bøkene du snakker om, hvor kan man evt få kjøpt dem? Ble skikkelig inspirert av bloggen din :) Så frisk og sprudlende!!
Takk for at du deler med oss!
Klem fra Jorunn

Maria sa...

Mycket vackra färger i dina virkade rutor, men mycket jobb innan man är klar...

Rose Love sa...

Hei! såå fin blogg du har og et utrolig fint hjem .
Så ung og så kreativ jente .
Det er bra!Jeg har også et teppe på gang. Tar det innimellom. Har ligget lenge på vent nå . Er usikker på hvor stort jeg skal ha det ,men regnet ut at jeg trengte 300 ruter jeg. Har omtrent det halve.
Må se å "få ut fingeren" .

mi-rachel sa...

for en utrolig fin blogg.
kommer gjerne igjen :)

GundaM sa...

Upps, den ahr ejg el fått ejg også...

Vel, nydelig bilde fra skogen og så flink en hekler du er! Heter det det, hekler???

Hihi, ha en fin helg der ute Mina!

Tove sa...

Det teppet ser ut til å bli utrolig fint ( jeg har ikke godt av å se slikt for jeg prøver å av venne meg fra bestemorsruter.., bli ferdig med det jeg holder på med også gjøre noe annet..)
Herlige farger, og så morsomt om du klarer å hekle alle forskjellige!

Ha en flott helg!

Anonym sa...

Nyyydelig bambipute!!! : )