5. oktober 2009

Søt som sukker..

En søt kjole til en søt liten prinsesse..:) Superenkel å lage! Hekle fire små bestemorruter sammen til en remse og hekle en søt kant rundt. Lag to av disse, da de skal bli skulderbåndene. Hekle luftmasker så bred du vil ha kjolen, og sett sammen til en ring. Hekle staver i alle luftmaskene hele veien rundt, til du har høyden du ønsker. Husk å starte hver omgang/runde med tre luftmasker, deretter staver, så det ikke blir skjevt. Jeg heklet fire rader med fastmasker nederst, for å bryte litt, og lage plass til sløyfebånd rundt. Så hekler du på skulderbåndene bak på ryggen, syr på noen søte knapper foran, og eventuelt trer i sløyfebånd nederst. Skjørtet har jeg sydd sammen av to gamle silkeservietter. Sydde det fast til den heklede overdelen, og heklet en kant som jeg sydde på nederst på kjolen. Vips, ferdig!:)

20 kommentarer:

Marie sa...

Så fin den ble! Tror Amalie må få noe lignende av mammaen sin ja..Må bare bli ferdig med babyteppe til lille "Mie" først.
Klem

Brigg sa...

Kjempesøt:-) Har faktisk laget en lignende jeg og. Kommer vel i et innlegg. veldig lurt med den pyntebåndet!! gjorde virkelig susen.Igjen;kjempesøt! likte at den var i hvit.mulig jeg må herme...:-)

victoria (huset i byen) sa...

så utrolig søt kjole...
hadde vært perfekt til min lille snuppe,ja det må jeg prøve meg på..
må bere få litt bedre teknikk på den heklinga først ;)
Klem victoria

mi-rachel sa...

veldig søt.

Rosetrend sa...

Så yndig og søt kjole! Den må passe bra til ei lita tulle :o)

Janne sa...

Oi oi utrolig flott blogg:) Nydelig kjole... Her skal jeg innom igjen..
Ha en riktig flott kveld.

Klem Janne

Unknown sa...

Å, den var helt nydelig! Så flink du er. Takk for inspirasjonen!

Bare Beppe sa...

Så flott den ble Mina. Det er så fint å kombinere materialer, og hekling / stoff, er en av mine favoritter :) Klem Beppe

holmberg sa...

Så nydelig søt og det høres bare så enkelt ut... he-he, kanskje ikke for de som ikke er supervenn med symaskina si;)
Legger ut om puffen med nogo attåt imårra;)
Kveldsklem=)

holmberg sa...

PS.: Jeg superdigger deg! Neste gang skal jeg prøve å overbevise meg selv også om at sommerfuglene er laget av pent papir he~he;)
Takk for god ide!
Håper middagen smakte godt!
God klem =)

Kristine sa...

Kjempefin!! Så flink og kreativ du er da :-D skulle ønske jeg og kunne hekle altså...sukk! Ha en herlig tirsdag!

Anonym sa...

Kjempesøt
- og så enkel å lage!
ha en fin dag, klem Hege.

Rikke - fargesirkelen sa...

Det blei en herlig liten kjole! Nå fikk jeg lyst til å sy også :D

Jeg har forresten samme symaksin som deg, syntes den er god, men bråker litt. Gjør din det?

Vibeke sa...

Det er alltid superinspirerende å komme inn hit til deg! Du har en skikkelig gla'blogg :)

Koselig med besøk av deg inne på bloggen min!

Vibeke

holmberg sa...

Ti~hi, jammen der var du, værsego og takk i lige måde for flotte ord!
Når det gjelder bildene mine så tar jeg alle med mobilen min og der har jeg også et redigeringsprogram som jeg bruker for å få bildene litt lysere;)
Hva med deg? Syns du har lyse lekre bilder og har lurt på hva du bruker? Takk for all inspirasjon fra deg!
Nattaklem fra meg;)

(eddas) sa...

Nydelig kjole....ja du sier det er enkelt du:) men ikke når en ikke kan hekle så mye:)
ha en flott dag
klemmer edda

Kamilla sa...

En veldig søt kjole med flotte detaljer!

Anonym sa...

Hei igjen...... her fant jeg jo oppskrift så da går jeg utfra det er lov å bruke den :)

Caroline sa...

vilken mysig sida du har och vilken underbar kjol ; )

Anonym sa...

Hei
Jeg savner dine blogginnlegg:)