11. november 2008

Tingene dukker opp!

Satt i sofaen her istad da jeg plutselig hørte et brak i hallen.. Gikk ut for å se.. Vi har et høyskap der, og den ene døra hadde åpnet seg og noen ruller med innpakningspapir hadde falt ut, og laget det braket jeg hørte.. Jeg er veldig alternativ av meg, og tror på mye rart.. Så jeg tenkte at jeg fikk se inni dette skapet da, siden det hadde åpnet seg! Og der fant jeg jammen meg to gamle margarin trekasser! Det stod en del av disse i kjelleren da vi kjøpte huset, og jeg har bare satt de litt her og der. De som ikke er i bruk vel og merke..

De er jo så tøffe med denne skriften på!

Borgar Margarinfabrikk Fredrikstad..:)

Oppi kassene lå dette henget med silkestoff. Flotte farger!

Hva skal jeg lage av disse tro?:)

Og denne boka, som jeg faktisk ikke kan huske at jeg hadde en gang! Jeg tar vare på ting jeg vet jeg kommer til å få bruk for, en eller annen gang.. Dette er en bok full av broderier!

Disse er jo fine til små detaljer på ting og tang.

Og dette er bare et lite utvalg fra boka..

God kveld!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hi Hi!!! Det var nok "noen" eller "noe" som ville gi deg et lite vink!!!UHU!!!! Jeg er litt sånn småovertroisk selv..Av og til skjer det noen pussigheter som ikke kan forklares så lett..
Men det var nok et snilt lite vesen som ville overaske deg for sånne margarinkasser er gull verd!! Rett og slett herlige!!
Og de fine stoffene kunne du kanskje sy hjerter av? A la Kaspara eller Maria Frk.Fryd..
Nydelige var de i hvertfall!!
Små lapper kan brukes til så mye :)
Ha en fin kveld med funnene dine!
Klem fra Kardemomme :))

Tulip sa...

Tenk å ha et skap der det bare detter ut gamle flotte margarinkasser!!!

Du aner nok ikke hvilket skap du er i besittelse av! Heldiggris!!

ingridmarie sa...

ÅH-så nydelige broderier og flotte kasser som kom ramlende ut av skapet ditt :) Er det kansje eit magisk Narniaskap? På ein måte kan du via innhaldet gå gjennom det inn i ein eventyrverden av kreativitet:) Det er det som er so kjekt med å ikkje ha alt sortert og alltid på stell, ein får slike gledelige overraskelser når glemte og gjemte saker dukker opp på dei forunderligste steder :) Sjølv trur eg vi har minst ein husnisse som flytter på ting, særlig på sakser og taperuller og slikt.. og som legger ting frem på nye steder slik at eg plutselig finner dei!! Dei vakre stoffa kan du for eksempel lage små pynteputer eller dufteposer av,eller bittesmå hjerter til å pynte julegavene med? Kjekt at "alle" farger er lov denne jula:)Varm helsing ingridmarie

Brigg sa...

Så heldig! Kjempefine kasser. Går og venter på at gamle trekasser skal dette inn til meg også!!!

Brocante sa...

Så gøy da. Kasser med skrift på er morsomme, kan brukes til så mangt.

fru vims sa...

hehe, oj! der kom det noe rasende ut av skapet gitt.
og sånn i riktig lage julegaver selv tid også.

det er nok en mening med det skal du se :)

ønsker deg en fin dag :)

Black Feathers sa...

Masse flotte broderier her ja. Likte virkelig den adventsstaken din, den var flott. Jentene mine har bestilt noen sånne reinsdyr så mor må nok bare komme seg avgårde å få kjøpt dem.

Takk for hekle tipset, det ble jeg veldig glad for, så nå skal jeg ut å finne garn og heklenål å gjøre et forsøk ;D

Ingunn sa...

Det var nok meningen at du skulle finne alt det der ja!!;)

Gurmalla....bare sånn hoppende ut liksom!;)

Nå skal jeg kose meg med de siste innleggene dine. har ikke fått vært innom deg på en stund! Gleder meg!;)

Ha en super dag!
Klem Ingunn

mali-mo sa...

Wow...skulle ønske det var sånne ting som falt ut av kassene mine ;) Spesielt den broderiboken...dååån;) Gleder meg til å se hva du skal sy!

Anonym sa...

Kjempefine kasser som igjen så dagens lys:-) Vil også bare si hei til deg, har funnet ut at vi har felles kjente, jeg er kusinen til Trude som er venninde med din kompanjong ... skjønte du;-) Nydelig blogg du har!

Anonym sa...

Håper du legger ut bilder av pute-vidunderene dine!! De er sikkert fantastiske, og fy søren så heldig du er som har en egen butikk du kan hente varer fra!! Sukk!!

Maria sa...

Uha... Sådan et skab ville jeg elske at have. Tænk sig for skatte du har haft der, og helt glemt det :-)

Sådan nogle gamle trækasser er jeg altid på udkig efter, men finder dem desværre aldrig. Tillykke med dine :-)

Klem Maria