18. november 2008

Pute, vimpler og sjal..

Jeg har sydd meg en pute av stoffrester og loppisbroderi..:)

Klar for symaskinen..

Og sånn ble altså resultatet! Ganske fornøyd igrunn..:)

Og så har jeg klippet og sydd en vimpelranke av tapetrester! Disse skal jeg lage flere av! Var jo såå gøy å lage. Søm på papir gir også en veldig fin effekt. Har lyst på to lange ranker over overskapene på kjøkkenet. Hever jo takhøyden også..:)

Dette bildet er mest likt sånn fargene egentlig er..

Dette ble litt gult i fargene.. Minnekortet til speilrefleksen vår er ødelagt, så det går i mobilbilder for tiden.. Derfor bildene er så lavoppløselige..

Men man får jo hvertfall et lite inntrykk av hvordan det ser ut..:)

Lilla håndkler på kjøkkenet for tiden. Det er snart advent!

Her er sjalet jeg har hekla. Mangler bare en hvit kan på den ene siden, så er det ferdig. Har brukt det masse allerede, så jeg har bare hekla på det sånn innimellom. Igår hekla jeg en liten barnelue. Var jo lekende lett da! Jeg syns fargene på de vatterte teppene vi har i sofaene er så fine sammen, så inspirasjonen til lua kommer derfra..:)

Så må jeg bare vise frem dette bildet fra helgen. Denne lille krabaten lå ved siden av meg da jeg hekla på sjalet mitt på søndagen.. Godt og varmt tenker jeg..:)

14 kommentarer:

Therese sa...

Åh, så fin vimpelranken ble. Den gjorde seg virkelig, og var så fin. I love it :)

Nina sa...

Her går det unna i svingene ser jeg, Mina - med sying og hekling ;0). Aller først. Den puta ble kjempestilig. Mammaen min broderte en sånn svart dame og en svart mann, men monterte de aldri som jeg kan huske. De ble nok sortert bort den gangen jeg kjøpte barndomshjemmet mitt - altså der vi fire bodde før. Den som hadde visst.
Og der fikk jeg sett geviret med kjøkkenhåndkler. Nice ;0).

Kommer akkurat igjen fra et døgn i Oslo. Det har gått i julegaveshopping og overnatting hos lillesøster. Nå er jeg sliten..og ser fram til sofakos med "Jakten på kjærligheten" - zzzzzzz.

Brigg sa...

Stilig vimpelranke! jeg er også ferdig med sjalet mitt. fargesprakende og varmt:-). Men det geviret til kjøkkenhåndklærne!!!! Du store min det var stilig!!

Ingunn sa...

Så mye fint du har laget da!!!Vipelrekken var kjempe fin!;)Så flink du er!

Klem ingunn

Anonym sa...

Det var en kjempefin vimpelranke!
Jeg fikk også lyst til å prøve meg på en sånn..Og puten med broderi på var så fiiin!!! Jeg har jo dilla på puter med broderier på!!!
Veldig koselig leilighet dere har og jeg gleder meg til reportasjen i Rom 123 etter hvert!
Ha en fortsatt fin tirsdags kveld!
Klem fra Kardemomme :)

Anonym sa...

Fantastisk fine bilder! Puta du har sydd var kjempefin! Så fint komponert, virkelig flott!
Herlig med vimpler også. Elsket de prikkete lilla oppvaskhåndklene som hang på geviret. Har et akkurat makent gevir her hjemme som svogeren min har tatt med til meg fra Svalbard. Tenkte det skulle fram nå til jul.
Sjalet hadde nydelige farger, skjønner at du har brukt det flere ganger alt. Jeg MÅ bli en hekler jeg også..... Ha en god natt!

Tove sa...

Så flink du er! Både puta, vimplene og sjalet og lua ble superfine!! Også er de hyllene med bilder så fine. Ja, du har i det hele tatt et utrolig flott hjem:)

klem

Brigg sa...

Hei på deg!

Ligger en utmaning inne på bloggen min og venter på deg:-)

ha en fin dag

Anonym sa...

Ooops!! Du bor i hus ja ;)Pussig hvordan vi danner oss bilder av hverandre her i blogglandis..Aner ikke hvorfor jeg har trodd at du bodde i leilihet..Jeg har sett deg for meg i en av de fine leilighetene som er en ombygd skole tror jeg..hihi!!
Tenk at du har sydd vimplene..Det fikk jeg ikke med meg i farten..
De er kjempeflotte og det er jammen puta du sydde også! ha en fortsatt herlig dag!
Klem fra forvirret Kardemomme :)

Unknown sa...

Hei Mina Ü
Tusen takk for det! Så hyggelig :)
Så mange flotte ting du viser, elsker hornet som knagg!! Illustrasjonene er håndtegnet og malt Ü
*Jeanette*

GundaM sa...

Stilig da!!!! og den hunden kan kunsten å relaxe ser ejg;=)

Et slikt broderi har ejg på butikken faktisk, innramma i oval ramme...Må si dette var flottete!

Unknown sa...

Hei Mina
Puten ble virkelig fin, noe for meg å prøve på også.
Klem..Ellen

Anonym sa...

HEija :) avsløre at eg e din gavevenn, å at gaven er på tur :) den rekker nok ikke frem til deg før 1 desember, men dem kommer :)

Goklem!

♥HverdagsHjerter sa...

Så artig med et gevir til knagg! Har et par liggende ute på Låven..hm..tenker et av de ender opp på veggen min snart. Ha en fin advent;-)